Kvægforskere fra AU står klar til Fodringsdag 2020

En række kvægforskere fra Aarhus Universitet vil dele ud af deres viden på Fodringsdag 2020 i Herning den 9. september. Vær med og bliv opdateret på aktuelle og spændende emner inden for fodring af malkekøer.

Når fodringsdag 2020 slår dørene op den 9. september 2020 i Herning står ikke mindre end fem forskere fra Aarhus Universitet klar ved podiet for at opdatere dig med den seneste viden inden for hver deres forskningsområde. AU forskerne har følgende emner på programmet:

• Marianne Johansen opdaterer dig på hestebønners foderværdi: toastning, afskalning og formaling
  • Christian Friis Børsting vil fortælle om ”Græs versus majs – er det grovfoderet eller rationens sammensætning, der påvirker metan-udledningen og mælkens klimaaftryk?”
  • Maria Holst Kjeldsen præsenterer foreløbige resultater af effekten af 3NOP og øget fedttildeling på metan- og brintproduktionen
  • Mogens Larsen vil fortælle om afgoldningsstrategien og dennes effekt på mælkeydelse, energibalance og stofskifte
  • Guilherme Amorim Franchi præsenterer afgoldningsstrategiens effekt på mælkeløb, yverspænding og sultfølelse.

Fodringsdagen arrangeres af SEGES i samarbejde med Aarhus Universitet og Københavns Universitet.

Se hele programmet og tilmeld dig her.