Fodringsdag 2018. Hvad er på menuen?

Fodringsdagen 2018 finder i år sted den 11. september i Herning. En række forskere fra Institut for Husdyrvidenskab, Aarhus Universitet er repræsenteret på dagen for at dele ud af deres seneste nye viden om fodring af malkekvæg.

Fodringsdagen i Herning er en årligt tilbagevendende begivenhed, der tiltrækker kvægbrugsrådgivere, dyrlæger, mælkeproducenter med stor interesse for fodring, undervisere, foderfirmaer og forskere samt andre, der beskæftiger sig med fodring af kvæg.

Et indholdsrigt program

Programmet for fodringsdagen 2018 omfatter indlæg fra forskere og rådgivere, der er førende på deres felt. De vil præsentere en bred vifte af indlæg inden for fodring af malkekøer, der relaterer til både ernæring, proteinvurdering, sundhed, goldkøer, teknik, non-GM-fodring og grovfoder.

AU-forskere fortæller om deres nyeste forskning

AU er godt repræsenteret på fordringsdagen 2018 med indlæg fra en række forskere fra Institut for Husdyrvidenskab, herunder Nikolaj Hansen, Mogens Larsen, Martin Riis Weisbjerg, Julie C.S. Henriksen og Peter Lund. De vil fortælle om den nyeste forskning inden for emner som fx protein, kraftfoderstrategi og fodereffektivitet.

SEGES er vært for fordringsdagen, der arrangeres i et tæt samarbejde med Aarhus Universitet og Københavns Universitet.

Her finder du mere information

Tilmeldingen til fordringsdagen er i fuld gang. Du kan læse mere om arrangementet her, hvor du også finder link til tilmelding.