Minkforsker medforfatter til lærebog om husdyrs adfærd

Jens Malmkvist, Institut for Husdyrvidenskab er medforfatter til et kapitel i bogen The Ethology of Domestic Animals.

Forside af The Ethology of domestic animals

Bogen ’The Ethology of Domestic Animals’ er et populær valg som undervisningsmateriale til studerende og til andre som gerne vil have en grundlæggende indførsel i adfærdsbiologi, samt en gennemgang af adfærd hos domesticerede dyr.

En nyhed i den tredje udgave er kapitlet ’Behaviour of foxes and mink kept for fur production’, hvor seniorforsker Jens Malmkvist, Institut for Husdyrvidenskab er medforfatter.

’Det var en spændende udfordring at samle den adfærdsbiologiske viden om bl.a. mink i en lærebog – jeg er glad for invitationen til at bidrage’ siger Jens Malmkvist, som tilføjer, at der hidtil har manglet en opdateret gennemgang af pelsdyrs adfærd på lige fod med de andre produktions-, laboratorie- og kæledyr, der også optræder i den nye bog.

Per Jensen (ed).: ’The Ethology of Domestic Animals, An introductory test’, 3rd edition, CABI, 2017. 299 sider.

Læs mere om Jens Malmkvist forskning